Biuletyn Polonistyczny

Oferta edukacyjna

Fotografia z zajęć studiów
Termin nadsyłania zgłoszeń: 30.09.2019
Data dodania: 01.07.2019

Podyplomowe Studia "Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego" (w 2019/2020 - VI edycja)

Miasto:
Warszawa
Tryb:
zaoczne
Rodzaj oferty:
Studia podyplomowe

Celem studiów jest przekazanie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w zawodzie nauczyciela języka polskiego jako obcego, języka polskiego jako drugiego. Program obejmuje przedmioty, które pozwolą przygotować się do pracy lektora języka polskiego jako obcego na wszystkich poziomach zaawansowania (A1–C2).

Zajęcia prowadzone są przez wybitnych specjalistów, praktyków, trenerów oraz lektorów z wieloletnim doświadczeniem. Studia oferują również praktyki glottodydaktyczne, na których studenci mają lekcje pokazowe, prowadzone przez naszych metodyków, hospitują i sami prowadzą zajęcia z cudzoziemcami w szkole języka polskiego jako obcego.

Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów filologicznych oraz innych kierunków humanistycznych zainteresowanych nauczaniem języka polskiego jako obcego.

Kierownik studiów: dr hab. Agata Roćko, prof. IBL PAN

Czas trwania: 2 semestry (192 godziny). Wykłady i ćwiczenia odbywają się raz w miesiącu (piątek w godz. 15.45-19.00,  sobota  i niedziela  w godz.  9.00-16.00).  

Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie  praktyk glottodydaktycznych oraz napisanie i obrona pracy dyplomowej realizowanej w grupach.

Wybrane przedmioty: Gry i zabawy językowe, grywalizacja i gamifikacja w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo); Kultura języka polskiego i normy zachowań językowych; Nowości w dydaktyce światowej – adaptacja na rynek polskiej glottodydaktyki; Nowoczesne technologie w edukacji językowej; Certyfikacja; Elementy prawa dla lektorów; Gramatyka funkcjonalna dla lektorów jpjo; Praca z dziećmi w nauczaniu jpjo; Kultura i tradycja w nauczaniu jpjo; Nauczanie specjalistyczne – jpjo w sferze biznesu; Profil lektora / profile studentów – praktyczne przygotowanie do zawodu: role lektora, praca z grupą, motywacja; Specyfika nauczania jpjo studentów z krajów Dalekiego Wschodu; Testowanie i ewaluacja na lekcji jpjo; Komunikacja międzykulturowa w klasie różnorodnej kulturowo i językowo; Metodyka nauczania jpjo; Specyfika nauczania języka polskiego jako odziedziczonego/drugiego; Warsztat pracy nauczyciela jpjo; Warsztaty emisyjno-logopedyczne dla przyszłych lektorów.

Informacje

Wysokość czesnego:
2300 zł za semestr (można opłacać semestralnie)
Długość trwania kursu:
dwa semestry
Data dodania:
1 lipca 2019; 13:22 (Mariola Wilczak)
Data edycji:
1 lipca 2019; 13:26 (Mariola Wilczak)

Zobacz także

01.09.2025

Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego

Studia podyplomowe Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk w Warszawie prowadzone są od roku 2014 przez wykwalifikowanych specjalistów-praktyków w dziedzinie dydaktyki nauczania języka polskiego jako obcego. Wielu z nich to autorzy podręczników do nauki języka polskiego jako obcego, konsultanci metodyczni, członkowie komisji egzaminacyjnej Państwowego Egzaminu Certyfikatowego z Języka Polskiego jako Obcego oraz lektorzy.

20.07.2018

Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego. V edycja

Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów filologicznych oraz innych kierunków humanistycznych zainteresowanych nauczaniem języka polskiego jako obcego.

22.11.2019

Podyplomowe studia glottodydaktyczne. Nauczanie języka polskiego jako obcego

Szkoła Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców (SJiKP) oraz Wydział Nauk Humanistycznych zapraszają wszystkich absolwentów kierunkówhumanistycznych do rejestracji na roczne Podyplomowe studia glottodydaktyczne. Nauczanie języka polskiego jako obcego.

14.09.2018

Nauczanie języka i kultury polskiej poza Polską

Studia skierowane są do wszystkich uczących lub chcących uczyć języka polskiego i polskiej kultury. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata. Cele studiów: Zdobycie umiejętności nauczania dzieci i dorosłych języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego. Zdobycie wiedzy na temat języka, literatury i metodyki przydatnych w nauczaniu. Uzyskanie lub podniesienie kwalifikacji nauczyciela języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.