Oferta edukacyjna
Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego
Studia podyplomowe Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk w Warszawie prowadzone są od roku 2014 przez wykwalifikowanych specjalistów-praktyków w dziedzinie dydaktyki nauczania języka
polskiego jako obcego. Wielu z nich to autorzy podręczników do nauki języka polskiego jako obcego, konsultanci metodyczni, członkowie komisji egzaminacyjnej Państwowego Egzaminu Certyfikatowego z Języka Polskiego jako Obcego oraz lektorzy.
Studia trwają dwa semestry i prowadzone są w trybie hybrydowym Przygotowują do pracy w charakterze lektora/ nauczyciela języka polskiego jako obcego. Na rynku wyróżnia je przede wszystkim nowoczesny i praktyczny profil kształcenia.
Naszym studentom oferujemy zarówno nowatorski i funkcjonalny program nauczania (łącznie 218 godzin dydaktycznych) dostosowany do współczesnych potrzeb i wymogów edukacyjnych jak i 30-godzinny program praktyk.
W ramach praktyk zapewniamy:
- obserwacje lekcji pokazowych online prowadzonych przez czynnych zawodowo lektorów (12 godzin hospitacji),
- konsultacje metodyczne w ramach przygotowywania się do prowadzenia lekcji oraz po ich przeprowadzeniu,
- możliwość samodzielnego przeprowadzenia w trybie zdalnym trzech lekcji języka polskiego jako obcego bez użycia języka pośrednika na trzech różnych poziomach nauczania (podstawowym, średnim i zaawansowanym).
Warunkiem ukończenia studiów i otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest obecność/ aktywność na zajęciach, odbycie praktyk oraz napisanie w grupach pracy dyplomowej i jej obrona.
Więcej: https://www.ibl.waw.pl/pl/studia-podyplomowe/podyplomowe-studia-glottodydaktyka